Magyarország nyitólapja
nyitólapomnak
kedvenceimhez
Az oldal ismertetése
A boldogság ott van előttünk, Ön előtt is, most is. De mi nem vesszük észre, mert túl elfoglaltak vagyunk. Sonja Lyubomirski pszichológiai kutatásai igazolják, hogy boldogságunk 40%-ban saját - Coaching magazin
részletek »

Egyszerű gyakorlatok a boldogság és öröm megéléséhez

Információk, érdekességek kiegyensúlyozott működésről, teljesítménynövelésről, fejlesztésről, vagyis a coaching lehetőségeiről és alkalmazásáról. Ki és hogyan támogathat bennünket magánéleti és munkahelyi céljaink, sikereink elérésében?
Coaching magazin
Itt vagy: Coaching magazin » Hír olvasása
Oszd meg másokkal
Egyszerű gyakorlatok a boldogság és öröm megéléséhez
Egyszerű gyakorlatok a boldogság és öröm megéléséhez
Fotó: Federico Stevanin
A boldogság ott van előttünk, Ön előtt is, most is. De mi nem vesszük észre, mert túl elfoglaltak vagyunk. Sonja Lyubomirski pszichológiai kutatásai igazolják, hogy boldogságunk 40%-ban saját ellenőrzésünk alatt áll, 50%-ban genetikai háttér befolyásolja azt és csak 10%-ban befolyásolják boldogságunkat a külső körülmények. Tehát van ráhatásunk, hogy megvalósítsuk a hosszan tartó boldogságunkat. A boldogság 40%-a, amit saját ellenőrzésünk alatt áll, valójában bennünk van. Ezt hosszan tarhatóvá tudjuk tenni gyakorlással és tudatossággal.
Seneca a Boldogságra születtél című könyvében a következőeket írja:

"Azt kérdezed, drága barátom, hol találod a boldogságot? Azt válaszolom: a gondolataidban - te tartod jónak a jót és rossznak a rosszat.
...te magad vagy az a hely, ahol a bánat, vagy a boldogság megszületik. Te adsz otthont örömnek és szomorúságnak.

Miért csapnád be magad egy kis látszatboldogsággal? -Ha külső szerekhez nyúlsz, sosem fogsz meggyógyulni. A rossz sohasem kívülről jön, te táplálod éltető erővel. Ellenszerét is magadban keresd, hiszen mindaz, ami valóban értékes, és hasznára válik az embernek, kívülről nem látható. Láttál valaha is egyetlen erényt az utcán sétálni? Mégis ismered őket, ha másképp nem, hallomásból: nagylelkűség, jellemszilárdság, bölcs belátás, előrelátás, együttérzés, lelki nyugalom - vajon melyik kirakatban mutogatják őket, hogy ki arra jár, kedve szerint válogasson közülük, és ami tetszik, azt meg is vegye?

Mindezek gondolatok mentén szeretnék megosztani Önökkel huszonnyolc egyszerű gyakorlatot,
amelyek segíthetnek a mindennapi öröm és boldogság megélésében:

  • Mikor reggel felébred és mielőtt kiszállna az ágyból, gondolja át előre a napját, és vizualizálja a pozitív kimeneteleket és tapasztalatokat
  • Ágyazzon meg, és érezzen hálát a kényelmes alvó helyért
  • Amikor zuhanyozik, két percig csak élvezze a forró vizet, ahogy végigfolyik a testén
  • Nézzen a szemébe a párjának/gyerekeinek és mondja el nekik, milyen fontosak ők Önnek
  • Sétáljon naponta 10 percet, és szívja magába a természet friss levegőjét. Élvezze a pillanatot és fedezze fel az Önt körülvevő természet csodáit

Hirdetés

  • Hallgasson zenét, amely örömet ad Önnek
  • Sétálja körbe a házát, és örüljön mindannak, amije van. Valószínűleg sokkal több mindene van, mint amire emlékszik
  • Vegyen virágot a házába vagy az irodai asztalára
  • Hívja meg barátait ebédre, és tudjon meg róluk többet, és mi az, ami örömet szerez nekik
  • Olvasson olyan könyvet, amely inspirálja Önt
  • Egy napot szenteljen arra, amikor visszatart minden kritikát, és amikor felemelő és kedves megjegyzésekkel illet másokat
  • Amikor valaki feldühíti, álljon meg egy pillanatra, és figyelje meg az érzéseit és fedezze fel az érzelmei okát önmagában ahelyett, hogy a másikat hibáztatná
  • Este menjen ki a szabadba, és nézze a csillagokat
  • Vegye számba mindazokat az embereket, akik az eddigi élete során törődéssel fordultak Ön felé, és élje át a hálát mindezért
  • Nézzen meg vicces filmeket a barátaival
  • Játékként megélve kapja el azokat a pillanatokat, amikor a negatív gondolati ciklusba lép, és tudatosan fordítsa át azt pozitív gondolatokká
  • Írjon le 5 olyan dolgot, amelyet szeret önmagán! Folytassa naponta a listát
  • Írjon le 5 olyan dolgot, amiért hálás! Folytassa naponta a listát
  • Válasszon ki két elvégzendő feladatot egy nap, és azokat gondosan végezze el
  • Élje újra át gondolatban a legboldogabb pillanatait mielőtt elalszik
  • Keljen fel napfelkelte előtt, és élvezze az Önt körülvevő csendet és a napfelkeltét
  • Táncoljon egy lassú táncot azzal, akit szeret! Még akkor is, ha már huszonöt éve házasok
  • Naponta legalább egyszer ölelje azt át, akit szeret vagy kedvel, legyenek azok a gyerekei, társa, barátja, barátnője, rokona, ismerőse
  • Játsszon önfeledten naponta 20 percet gyerekeivel
  • Hívja fel a szüleit és mondja el nekik, hogy ők csodálatos szülők
  • Válassza ki azokat a hasznos holmikat, amire már nincs szüksége és adja tovább azoknak, akiknek ez segíthet
  • Mutatkozzon be egy ismeretlen résztvevőnek egy megbeszélésen vagy szociális eseményen, és beszélgetéssel nyisson lehetőséget új barátságra
  • Válasszon ki egy napot, amikor kikapcsolja a tévét és a számítógépet, amikor főz, olvas, zenét hallgat, varr, barkácsol vagy bármilyen kreatív munkát végez amelyben örömét leli.
Szólj hozzá a cikkhez
Címkék - Gyakorlatok, boldogság, öröm, Seneca, Boldogságra születtél
Nyomtatás
Oldalajánló
Vissza a hírekhez
Szólj hozzá
- 2012-03-26 15:53:43
Szólj hozzá a cikkhez

Új hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned oldalunkra.

Bejelentkezés
Regisztráció
Eddigi hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás a cikkhez
Tuti menü